דורשים ביטחון: הפגנות להסדרת הצומת בשומרון שגבה מחיר דמים יקר

אריאל שרפר No Comments on דורשים ביטחון: הפגנות להסדרת הצומת בשומרון שגבה מחיר דמים יקר

שצי הפגנות התקיימו השבוע,לאחר מותו של אריאל דרסינובר בתאונת דרכים, בצומת יישוב ברוכין שבשומרון. הצומת בכניסה ליישוב כבר גבתה קורבנות ועדיין לא הוסדרה. במשרד התחבורה זירזו את תוכנית הסדרת הכניסה ליישוב

צילום: פלאש 90
20:24
29.04.24
אתר קול חי No Comments on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רוצים ביטחון תחבורתי: שתי הפגנות בשומרון נערכו היום בעקבות תאונת הדרכים, בה נהרג אתמול אריאל דרסינובר, הדרישה בהפגנה היא להסדרת הצמתים ברוכין ונופי נחמיה ראש מועצת שומרון: "הסדרת הצמתים היא נושא של הצלת חיים כפשוטו".

עשרות בני אדם התקבצו היום (חמישי) בשעת ההלוויה של אריאל דרסינובר, שנהרג אתמול בתאונת דרכים בשומרון סמוך לישוב ברוכין, 3- שבועות לפני חתונתו. המפגינים התקבצו סמוך לישובים נופי נחמיה, וברוכין בדרישה להסדיר את הכניסות לישובים ולמנוע סיכון חיי אדם.

תושבי גוש מערבא של הישובים ברוכין, פדואל עלי זהב ולשם התקבצו בדרישה לזרז את הסדרת הכניסה לישוב ברוכין. כניסה שלא הוסדרה במשך שנים מאחר והישוב היה ללא תב"ע מדינית.

תושבי הישוב נופי נחמיה התקבצו גם הם סמוך לישוב ודרשו למנוע תאונת דרכים דומה סמוך לישובם, זאת מאחר וגם הכניסה לישוב נופי נחמיה לא הוסדרה עד היום משום שחסר אישור תב"ע מדיני.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן גיבה את התושבים ואמר: "הסדרת הצומת היא נושא של הצלת חיים כפשוטו. אני קורא למשרד התחבורה לזרז את הסדרת צומת הכניסה לברוכין.

עוד הוסיף דגן: אני קורא לממשלה למנוע את המשפחה האבלה הבאה, למנוע את האסון הבא ולצאת להסדרת צומת נופי נחמיה ללא קשר לאישור המדיני של התב"ע של הישוב.

"לו נושא האישור המדיני של התב"ע של הישוב ברוכין לא היה מעכב את הסדרת הצומת, היום אריאל היה מהלך בינינו מחייך ובדרך לחופתו" אמר בכאב ראש המועצה.

תמיר בן שלומי יו"ר הישוב ברוכין אמר בהפגנה: "שנים רבות אנו מתריעים על הסכנה בצומת. היינו במספר פגישות בנושא. חייבים לפתור את העניין בדחיפות כדי שניתן יהיה לעבור בצומת בבטחה".

רחלי שטרן, תושבת היישוב נופי נחמיה שהשתתפה בהפגנה אמרה: "קהילת נופי נחמיה עומדת פה הערב בעקבות אירוע מצער שקרה אתמול ביישוב סמוך אלינו, ברוכין.

אני מדברת כאמא, כל יום שאני עושה את הפנייה מתוך ולתוך היישוב אני בתחושה של על החיים ועל המוות. שבענו מכך שכדי שדברים יקרו דם צריך להישפך. הגיע הזמן שיוסדר הצומת" אמרה בדאגה על המצב הבטיחותי הירוד.

הסדרת הצומת נמצאת בהליך הסדרה מזורז של יחידת התחבורה של המועצה האזורית שומרון, לפני כחצי שנה קיים ראש המועצה האזורית שומרון סיור עם המשנה למנכ"ל משרד התחבורה ועם בכירים מחברת נת"י, קמ"ט תחבורה, מהנדס תנועה במשטרה בצומת ברוכין.

בעקבות הסיור, החל תכנון מחודש להסדרת הצומת. לפני כשבועיים התקבלה במשרדי המועצה התכנית הראשונית להסדרת הצומת, אשר כוללת נתיבי פניה חופשית, נתיבי האצה והאטה וכן הסדרת איי תנועה.

לצורך השלמת התכנון, נדרש לבצע התאמה של התכנית אל מול התשתיות המונחות בשטח. עם זאת כאמור ראש מועצת שומרון קורא שלא לעכב הסדרת צמתים נוספים בישובים לא מוסדרים, ולמנוע סיכון מיותר של חיי אדם.



0 תגובות